Ένα ειδικό σηματάκι και μια ηλεκτρονική διεύθυνση θα «φιγουράρουν» σε
λίγο καιρό πάνω στα βαζάκια με τις ελιές της Χαλκιδικής, τα μπουκάλια με
το κρασί του τόπου και τις συσκευασίες του μελιού που θα ταξιδεύουν
στις αγορές τις Ευρώπης, της Αμερικής και της Αυστραλίας για να τέρψουν
τον ουρανίσκο και των πιο απαιτητικών καταναλωτών.
Αποστολή του ειδικού σήματος της Χαλκιδικής θα είναι να τραβήξει την προσοχή του καταναλωτή και να τον παρακινήσει να επισκεφθεί την ηλεκτρονική σελίδα για να δει εκεί τα ξενοδοχεία, τις ομορφιές της περιοχής, τα μνημεία και οτιδήποτε άλλο σχετίζεται με το τουριστικό της προϊόν. Με τον τρόπο αυτό οι επιχειρηματίες επιδιώκουν να πετύχουν “με ένα σμπάρο δύο τρυγόνια” και να προωθήσουν ταυτόχρονα τα δύο βασικά πλεονεκτήματα του τόπου: τα ποιοτικά πρωτογενή προϊόντα της και τον τουρισμό.
Και επειδή η φράση «τα ακριβά αρώματα μπαίνουν σε μικρά μπουκάλια» περιέχει το απαύγασμα της φιλοσοφίας του μάρκετινγκ, στο εξής θα εξάγονται τα ίδια αγροτικά προϊόντα σε μικρές συσκευασίες, αφήνοντας επί τόπου την προστιθέμενη αξία που ως τώρα εκμεταλλεύονταν μεταπωλητές ελιάς και ελαιολάδου στην Ιταλία και την Ισπανία...
«Η σκέψη για την ετικέτα με το σήμα της Χαλκιδικής, που θα παραπέμπει σε μια ιστοσελίδα με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το τουριστικό της προϊόν ξεκίνησε από μια μελέτη του Επιμελητηρίου της Χαλκιδικής» εξηγεί στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο Πρόεδρός του, Γιώργος Γκιλής.
Ο ίδιος σημειώνει ότι το εν λόγω σήμα, ένας κύκλος με ψηφίδες, θα φέρει μια ηλεκτρονική διεύθυνση μέσω της οποίας θα γίνεται η τουριστική διαφήμιση. Η σχετική πρόταση βρίσκεται «στα σκαριά» και το επόμενο χρονικό διάστημα θα ξεκινήσει η υλοποίησή της, αρχικά με τη δημιουργία του τουριστικού ιστότοπου και στη συνέχεια με την προετοιμασία των συσκευασιών που θα “φιλοξενήσουν” όλα τα εξαγωγικά προϊόντα (ελιές, λάδι, κρασί, μέλι, τυροκομικά προϊόντα κ.α.).
«Παράλληλα, οι επιχειρηματίες του τόπου αντιλήφθηκαν τα τελευταία δύο χρόνια ότι αντί να πουλούν ένα βαρέλι ελιές για 100 ευρώ, θα μπορούσαν να διοχετεύσουν στην αγορά είκοσι μικρά βαζάκια ελιές, που αντιστοιχούν στο ένα τέταρτο του περιεχομένου του βαρελιού για 200 ευρώ» σχολιάζει ο κ. Γκιλής και υπογραμμίζει ότι ο πρωτογενής τομέας έχει αποφασίσει πλέον να διατηρήσει αυτή την υπεραξία, αντί να την προσφέρει για εκμετάλλευση σε τρίτες χώρες όπου, ως τώρα, κατέληγαν οι μεγάλες συσκευασίες με τα προϊόντα της Χαλκιδικής.
Στο πνεύμα αυτό, το Επιμελητήριο έχει δημιουργήσει τη «σχολή του επιχειρηματία», ένα βασικό εργαλείο ώστε να μπορούν να εκπαιδεύονται τα μέλη του σε νέες τεχνικές μάρκετινγκ και μάνατζμεντ. Εδώ και δύο χρόνια οι ενδιαφερόμενοι παρακολουθούν ταχύρυθμα σεμινάρια, διάρκειας 60 έως 100 ωρών και ενθαρρύνονται να συμμετέχουν σε εκθέσεις, εκδηλώσεις γευσιγνωσίας και άλλες σχετικές διοργανώσεις.
«Τα τελευταία χρόνια έχει αναπτυχθεί μια μεγάλη δυναμική στις εξαγωγές και πλέον και εμείς βάλαμε μυαλό. Δεν περιμένουμε μόνο την εσωτερική αγορά αλλά σχεδιάζουμε πλέον με μεγάλη προσοχή το κομμάτι των εξαγωγών» τονίζει ο πρόεδρος του επιμελητηρίου, τονίζει ο πρόεδρος του επιμελητηρίου.
Επόμενο μεγάλο βήμα στον τομέα αποτελεί η εμπέδωση και επέκταση της ιδέας του «χαλκιδικιώτικου πρωινού», της αξιοποίησης δηλαδή των τοπικών προϊόντων στο πρωινό που σερβίρεται στα ξενοδοχεία, τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και τα καταλύματα της Χαλκιδικής. Ενόψει καλοκαιριού το ζητούμενο είναι η οργάνωση των εμπλεκόμενων δομών σε μια εποχή που, εν μέσω διατροφικών σκανδάλων, οι καταναλωτές αναζητούν όλο και περισσότερο τα καθαρά αγροτικά προϊόντα.
www.zougla.gr
Αποστολή του ειδικού σήματος της Χαλκιδικής θα είναι να τραβήξει την προσοχή του καταναλωτή και να τον παρακινήσει να επισκεφθεί την ηλεκτρονική σελίδα για να δει εκεί τα ξενοδοχεία, τις ομορφιές της περιοχής, τα μνημεία και οτιδήποτε άλλο σχετίζεται με το τουριστικό της προϊόν. Με τον τρόπο αυτό οι επιχειρηματίες επιδιώκουν να πετύχουν “με ένα σμπάρο δύο τρυγόνια” και να προωθήσουν ταυτόχρονα τα δύο βασικά πλεονεκτήματα του τόπου: τα ποιοτικά πρωτογενή προϊόντα της και τον τουρισμό.
Και επειδή η φράση «τα ακριβά αρώματα μπαίνουν σε μικρά μπουκάλια» περιέχει το απαύγασμα της φιλοσοφίας του μάρκετινγκ, στο εξής θα εξάγονται τα ίδια αγροτικά προϊόντα σε μικρές συσκευασίες, αφήνοντας επί τόπου την προστιθέμενη αξία που ως τώρα εκμεταλλεύονταν μεταπωλητές ελιάς και ελαιολάδου στην Ιταλία και την Ισπανία...
«Η σκέψη για την ετικέτα με το σήμα της Χαλκιδικής, που θα παραπέμπει σε μια ιστοσελίδα με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το τουριστικό της προϊόν ξεκίνησε από μια μελέτη του Επιμελητηρίου της Χαλκιδικής» εξηγεί στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο Πρόεδρός του, Γιώργος Γκιλής.
Ο ίδιος σημειώνει ότι το εν λόγω σήμα, ένας κύκλος με ψηφίδες, θα φέρει μια ηλεκτρονική διεύθυνση μέσω της οποίας θα γίνεται η τουριστική διαφήμιση. Η σχετική πρόταση βρίσκεται «στα σκαριά» και το επόμενο χρονικό διάστημα θα ξεκινήσει η υλοποίησή της, αρχικά με τη δημιουργία του τουριστικού ιστότοπου και στη συνέχεια με την προετοιμασία των συσκευασιών που θα “φιλοξενήσουν” όλα τα εξαγωγικά προϊόντα (ελιές, λάδι, κρασί, μέλι, τυροκομικά προϊόντα κ.α.).
«Παράλληλα, οι επιχειρηματίες του τόπου αντιλήφθηκαν τα τελευταία δύο χρόνια ότι αντί να πουλούν ένα βαρέλι ελιές για 100 ευρώ, θα μπορούσαν να διοχετεύσουν στην αγορά είκοσι μικρά βαζάκια ελιές, που αντιστοιχούν στο ένα τέταρτο του περιεχομένου του βαρελιού για 200 ευρώ» σχολιάζει ο κ. Γκιλής και υπογραμμίζει ότι ο πρωτογενής τομέας έχει αποφασίσει πλέον να διατηρήσει αυτή την υπεραξία, αντί να την προσφέρει για εκμετάλλευση σε τρίτες χώρες όπου, ως τώρα, κατέληγαν οι μεγάλες συσκευασίες με τα προϊόντα της Χαλκιδικής.
Στο πνεύμα αυτό, το Επιμελητήριο έχει δημιουργήσει τη «σχολή του επιχειρηματία», ένα βασικό εργαλείο ώστε να μπορούν να εκπαιδεύονται τα μέλη του σε νέες τεχνικές μάρκετινγκ και μάνατζμεντ. Εδώ και δύο χρόνια οι ενδιαφερόμενοι παρακολουθούν ταχύρυθμα σεμινάρια, διάρκειας 60 έως 100 ωρών και ενθαρρύνονται να συμμετέχουν σε εκθέσεις, εκδηλώσεις γευσιγνωσίας και άλλες σχετικές διοργανώσεις.
«Τα τελευταία χρόνια έχει αναπτυχθεί μια μεγάλη δυναμική στις εξαγωγές και πλέον και εμείς βάλαμε μυαλό. Δεν περιμένουμε μόνο την εσωτερική αγορά αλλά σχεδιάζουμε πλέον με μεγάλη προσοχή το κομμάτι των εξαγωγών» τονίζει ο πρόεδρος του επιμελητηρίου, τονίζει ο πρόεδρος του επιμελητηρίου.
Επόμενο μεγάλο βήμα στον τομέα αποτελεί η εμπέδωση και επέκταση της ιδέας του «χαλκιδικιώτικου πρωινού», της αξιοποίησης δηλαδή των τοπικών προϊόντων στο πρωινό που σερβίρεται στα ξενοδοχεία, τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και τα καταλύματα της Χαλκιδικής. Ενόψει καλοκαιριού το ζητούμενο είναι η οργάνωση των εμπλεκόμενων δομών σε μια εποχή που, εν μέσω διατροφικών σκανδάλων, οι καταναλωτές αναζητούν όλο και περισσότερο τα καθαρά αγροτικά προϊόντα.
www.zougla.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου