Με αφορμή συκοφαντικό δημοσίευμα σχετικά
με την προμήθεια κοινόχρηστων ποδηλάτων από τον Δήμο Χανίων, που αναρτήθηκε
στην ιστοσελίδα του ειδησεογραφικού portal «Newsbomb», και αναδημοσιεύθηκε από διάφορα blogs και ιστοσελίδες, o Δήμος Χανίων απέστειλε την παρακάτω επιστολή - απάντηση στο εν λόγω portal:
«Με αφορμή δημοσίευμα που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα σας υπό τον τίτλο «Ο Δήμος Χανίων θα ξοδέψει 164.508 ευρώ για αγορά ποδηλάτων!» μέσω του οποίου αφήνονται από τον συντάκτη αυτού υπόνοιες για κατασπατάληση δημόσιου χρήματος και προς αποκατάσταση της αλήθειας, σας ενημερώνουμε για τα εξής:
3. Η παραπληροφόρηση μάλιστα από πλευράς του συντάκτη αυτού, ξεπερνά κάθε όριο όταν αναφέρει ότι ένα ποδήλατο ειδικής κατασκευής, όπως αυτά που προβλέπονται από την προκήρυξη και παρόμοια υπάρχουν σε όλες τις Ευρωπαϊκές πόλεις, κοστίζει μόλις 57 € το ένα !!! («Με μια καλή προσφορά χονδρικής αγοράζεις 70 ποδήλατα περίπου με 4.000 ευρώ» αναφέρει χαρακτηριστικά), τιμή η οποία βεβαίως είναι έξω και πέρα από κάθε φαντασία, «αγνοώντας» προφανώς ότι τα εν λόγω ποδήλατα διαθέτουν ειδικά τεχνικά χαρακτηριστικά ώστε να είναι ανθεκτικά, ασφαλή και ταυτόχρονα λειτουργικά. Άλλωστε στη διακήρυξη του έργου γίνεται σαφές ότι «η προμήθεια αφορά ποδήλατα ειδικών προδιαγραφών για χρήση στο σύστημα αυτόματης διάθεσης ποδηλάτων, με ενσωματωμένη τεχνολογία που διασφαλίζει την προτεινόμενη κοινόχρηστη υπηρεσία του έργου»…
4. Την ίδια στιγμή, ο συντάκτης του δημοσιεύματος, αντί να επικροτήσει την πρωτοβουλία του Δήμου Χανίων να υιοθετήσει ένα καινοτόμο σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων που συμβάλλει στη βιώσιμη κινητικότητα, στην οικολογική και περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, στη μείωση της χρήσης του ΙΧ και κατά συνέπεια των ρύπων και του θορύβου, στη βελτίωση της υγείας των πολιτών, κ.α., και μάλιστα από ευρωπαϊκούς πόρους, «ψέγει» το Δήμο και τη Δημοτική Αρχή Χανίων για την πρωτοβουλία αυτή εξαπολύοντας ταυτόχρονα ψευδείς κατηγορίες για σπατάλη δημόσιου χρήματος και συκοφαντικές υπόνοιες για «υπόγειες» διαδικασίες («Σαν πολλά δεν είναι ή πρέπει να φτάσουν για όλους;» αναφέρει χαρακτηριστικά…).
5. Βεβαίως, στο δημοσίευμα ουδεμία αναφορά υπάρχει στο ότι και μια σειρά άλλοι Δήμοι ανά τη χώρα έχουν προχωρήσει ή προχωρούν στην προμήθεια και λειτουργία ανάλογων συστημάτων κοινόχρηστων ποδηλάτων – μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων - για την εξυπηρέτηση των δημοτών τους και για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας, όπως μπορείτε να δείτε και από τον σχετικό πίνακα που σας επισυνάπτουμε, με το προϋπολογιζόμενο κόστος (και όχι το τελικό κόστος αγοράς) των αντίστοιχων συστημάτων να παρουσιάζει μικρές αυξομειώσεις ανάλογα με τον αριθμό των υπό προμήθεια ποδηλάτων και σταθμών. Μήπως τελικά όλοι οι Δήμοι είναι «συνεννοημένοι» για τις τιμές που επικρατούν στην αγορά για την προμήθεια των εν λόγω συστημάτων κοινόχρηστων ποδηλάτων; Λίγη σοβαρότητα δεν βλάπτει…
«Με αφορμή δημοσίευμα που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα σας υπό τον τίτλο «Ο Δήμος Χανίων θα ξοδέψει 164.508 ευρώ για αγορά ποδηλάτων!» μέσω του οποίου αφήνονται από τον συντάκτη αυτού υπόνοιες για κατασπατάληση δημόσιου χρήματος και προς αποκατάσταση της αλήθειας, σας ενημερώνουμε για τα εξής:
- 1. Ο Δήμος Χανίων προχώρησε πρόσφατα στην προκήρυξη Ανοιχτού Δημόσιου Διαγωνισμού, με κριτήριο κατακύρωσης τη χαμηλότερη τιμή και με σφραγισμένες προσφορές για την Προμήθεια και Εγκατάσταση τεσσάρων Σταθμών Αυτόματης Διάθεσης 70 Ποδηλάτων στην Παλιά Πόλη του Δήμου Χανίων, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Ο συνολικός προϋπολογισμός της προμήθειας (και όχι η τελική δαπάνη προμήθειας) ανέρχεται σε 133.747 € μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.
3. Η παραπληροφόρηση μάλιστα από πλευράς του συντάκτη αυτού, ξεπερνά κάθε όριο όταν αναφέρει ότι ένα ποδήλατο ειδικής κατασκευής, όπως αυτά που προβλέπονται από την προκήρυξη και παρόμοια υπάρχουν σε όλες τις Ευρωπαϊκές πόλεις, κοστίζει μόλις 57 € το ένα !!! («Με μια καλή προσφορά χονδρικής αγοράζεις 70 ποδήλατα περίπου με 4.000 ευρώ» αναφέρει χαρακτηριστικά), τιμή η οποία βεβαίως είναι έξω και πέρα από κάθε φαντασία, «αγνοώντας» προφανώς ότι τα εν λόγω ποδήλατα διαθέτουν ειδικά τεχνικά χαρακτηριστικά ώστε να είναι ανθεκτικά, ασφαλή και ταυτόχρονα λειτουργικά. Άλλωστε στη διακήρυξη του έργου γίνεται σαφές ότι «η προμήθεια αφορά ποδήλατα ειδικών προδιαγραφών για χρήση στο σύστημα αυτόματης διάθεσης ποδηλάτων, με ενσωματωμένη τεχνολογία που διασφαλίζει την προτεινόμενη κοινόχρηστη υπηρεσία του έργου»…
4. Την ίδια στιγμή, ο συντάκτης του δημοσιεύματος, αντί να επικροτήσει την πρωτοβουλία του Δήμου Χανίων να υιοθετήσει ένα καινοτόμο σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων που συμβάλλει στη βιώσιμη κινητικότητα, στην οικολογική και περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, στη μείωση της χρήσης του ΙΧ και κατά συνέπεια των ρύπων και του θορύβου, στη βελτίωση της υγείας των πολιτών, κ.α., και μάλιστα από ευρωπαϊκούς πόρους, «ψέγει» το Δήμο και τη Δημοτική Αρχή Χανίων για την πρωτοβουλία αυτή εξαπολύοντας ταυτόχρονα ψευδείς κατηγορίες για σπατάλη δημόσιου χρήματος και συκοφαντικές υπόνοιες για «υπόγειες» διαδικασίες («Σαν πολλά δεν είναι ή πρέπει να φτάσουν για όλους;» αναφέρει χαρακτηριστικά…).
5. Βεβαίως, στο δημοσίευμα ουδεμία αναφορά υπάρχει στο ότι και μια σειρά άλλοι Δήμοι ανά τη χώρα έχουν προχωρήσει ή προχωρούν στην προμήθεια και λειτουργία ανάλογων συστημάτων κοινόχρηστων ποδηλάτων – μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων - για την εξυπηρέτηση των δημοτών τους και για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας, όπως μπορείτε να δείτε και από τον σχετικό πίνακα που σας επισυνάπτουμε, με το προϋπολογιζόμενο κόστος (και όχι το τελικό κόστος αγοράς) των αντίστοιχων συστημάτων να παρουσιάζει μικρές αυξομειώσεις ανάλογα με τον αριθμό των υπό προμήθεια ποδηλάτων και σταθμών. Μήπως τελικά όλοι οι Δήμοι είναι «συνεννοημένοι» για τις τιμές που επικρατούν στην αγορά για την προμήθεια των εν λόγω συστημάτων κοινόχρηστων ποδηλάτων; Λίγη σοβαρότητα δεν βλάπτει…
ΔΗΜΟΣ |
ΠΟΔΗΛΑΤΑ |
ΣΤΑΘΜΟΙ |
Π/Υ |
ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ |
100 |
6 |
225.510,00 |
ΝΑΥΠΛΙΟΥ |
60 |
4 |
209.715,00 |
ΖΑΚΥΝΘΟΣ |
50 |
4 |
221.259,78 |
ΜΟΣΧΑΤΟΥ-ΤΑΥΡΟΥ |
60 |
5 |
205.957,35 |
ΔΙΔΥΜΟΤΕΙΧΟΥ |
100 |
7 |
237.422,00 |
ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ |
70 |
6 |
243.423,15 |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου