Εντυπωσιακή άνοδο σε αξία, κατά 87,1%, έχουν σημειώσει οι εξαγωγές
της ελληνικής φέτας στις ΗΠΑ, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2012, φθάνοντας
τα 5,039 εκατ. δολάρια, έναντι 2,693 εκατ. δολ. συγκριτικά με την ίδια
περίοδο του παρελθόντος έτους και η σημαντική αυτή ενίσχυση οδήγησε στην
άνοδο της χώρας μας στην τρίτη θέση του σχετικού πίνακα,
υπερσκελίζοντας τις γειτονικές Βουλγαρία και Ιταλία.
Αυτά αναφέρονται σε σχετικό ενημερωτικό έγγραφο του προϊσταμένου και γραμματέα Β' Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του γενικού προξενείου μας στη Νέα Υόρκη, Ζήση Ζαμουήλ. Σημειώνεται πως οι εισαγωγές φέτας των ΗΠΑ δεν είναι δυνατόν να προσδιοριστούν με απόλυτη ακρίβεια, καθώς στη συγκεκριμένη δασμολογική κλάση (0406905700) υπάγονται πέντε συνολικά μαλακά τυριά (μανούρι, χαλούμι, λαδοτύρι, ρικότα, φέτα).
Ομως, σύμφωνα με στοιχεία του National Cheese Institute, οι πωλήσεις φέτας σε μεγάλα σούπερ μάρκετ το 2011 έφθασαν τους 8 χιλ. τόνους (7,892 εκατ. κιλά), με συνολική αξία πωληθέντων τα 171,7 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 6,4% εν συγκρίσει με το 2010. Η πλειονότητα των πωλήσεων αφορά σε εγχωρίως παραχθείσα φέτα, η οποία, όπως έχει επισημανθεί σε προηγούμενη έρευνα γραφείου μας, κυριαρχεί στην εγχώρια κατανάλωση σε ποσοστό που φθάνει το 90%.
Οπως αναφέρεται στο σχετικό έγγραφο, στην αμερικανική αγορά, πρώτη σε πωλήσεις τυριού τύπου φέτας έρχεται η εταιρεία με την επωνυμία Athenos (δραστηριοποιείται και στην παραγωγή ελληνικού τύπου γιαούρτης), θυγατρική της Kraft Foods με έδρα την πολιτεία του Wisconcin, και εν συνεχεία ακολουθούν η εταιρεία Boar's Head και η εταιρεία Klondike Cheese of Monroe. Γνωστές ελληνοαμερικανικές εταιρείες, που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια παραγωγή και εμπορία φέτας είναι, μεταξύ άλλων, η Krinos, η Fantis Foods, η Kontos Foods, η Altamira foods και η Boboris Imports.
Στο σύνολό τους, οι εισαγωγές των τυριών τύπου φέτας στις ΗΠΑ εμφανίζονται ενισχυμένες σε αξία κατά 21% κατά το α' εξάμηνο του 2012, προσεγγίζοντας τα 30 εκατ. δολάρια. Αντίστοιχα, σε ποσότητα παρατηρείται άνοδος κατά 19,7%, στα 3,877 εκατ. κιλά.
Προοπτικές
Οσον αφορά στις προοπτικές αύξησης του μεριδίου αγοράς μας, όπως αναφέρεται στο σχετικό έγγραφο, αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω του σχεδιασμού μιας συνεκτικής στρατηγικής προώθησης της ελληνικής φέτας στις ΗΠΑ, με τη συμμετοχή όλων των αρμόδιων φορέων, με στόχο την ενημέρωση του μέσου Αμερικανού καταναλωτή για τις σημαντικές ποιοτικές διαφορές μεταξύ του αυθεντικού προϊόντος και των αντίστοιχων απομιμήσεων που κυκλοφορούν στο εμπόριο.
www.naftemporiki.gr
Αυτά αναφέρονται σε σχετικό ενημερωτικό έγγραφο του προϊσταμένου και γραμματέα Β' Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του γενικού προξενείου μας στη Νέα Υόρκη, Ζήση Ζαμουήλ. Σημειώνεται πως οι εισαγωγές φέτας των ΗΠΑ δεν είναι δυνατόν να προσδιοριστούν με απόλυτη ακρίβεια, καθώς στη συγκεκριμένη δασμολογική κλάση (0406905700) υπάγονται πέντε συνολικά μαλακά τυριά (μανούρι, χαλούμι, λαδοτύρι, ρικότα, φέτα).
Ομως, σύμφωνα με στοιχεία του National Cheese Institute, οι πωλήσεις φέτας σε μεγάλα σούπερ μάρκετ το 2011 έφθασαν τους 8 χιλ. τόνους (7,892 εκατ. κιλά), με συνολική αξία πωληθέντων τα 171,7 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 6,4% εν συγκρίσει με το 2010. Η πλειονότητα των πωλήσεων αφορά σε εγχωρίως παραχθείσα φέτα, η οποία, όπως έχει επισημανθεί σε προηγούμενη έρευνα γραφείου μας, κυριαρχεί στην εγχώρια κατανάλωση σε ποσοστό που φθάνει το 90%.
Οπως αναφέρεται στο σχετικό έγγραφο, στην αμερικανική αγορά, πρώτη σε πωλήσεις τυριού τύπου φέτας έρχεται η εταιρεία με την επωνυμία Athenos (δραστηριοποιείται και στην παραγωγή ελληνικού τύπου γιαούρτης), θυγατρική της Kraft Foods με έδρα την πολιτεία του Wisconcin, και εν συνεχεία ακολουθούν η εταιρεία Boar's Head και η εταιρεία Klondike Cheese of Monroe. Γνωστές ελληνοαμερικανικές εταιρείες, που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια παραγωγή και εμπορία φέτας είναι, μεταξύ άλλων, η Krinos, η Fantis Foods, η Kontos Foods, η Altamira foods και η Boboris Imports.
Στο σύνολό τους, οι εισαγωγές των τυριών τύπου φέτας στις ΗΠΑ εμφανίζονται ενισχυμένες σε αξία κατά 21% κατά το α' εξάμηνο του 2012, προσεγγίζοντας τα 30 εκατ. δολάρια. Αντίστοιχα, σε ποσότητα παρατηρείται άνοδος κατά 19,7%, στα 3,877 εκατ. κιλά.
Προοπτικές
Οσον αφορά στις προοπτικές αύξησης του μεριδίου αγοράς μας, όπως αναφέρεται στο σχετικό έγγραφο, αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω του σχεδιασμού μιας συνεκτικής στρατηγικής προώθησης της ελληνικής φέτας στις ΗΠΑ, με τη συμμετοχή όλων των αρμόδιων φορέων, με στόχο την ενημέρωση του μέσου Αμερικανού καταναλωτή για τις σημαντικές ποιοτικές διαφορές μεταξύ του αυθεντικού προϊόντος και των αντίστοιχων απομιμήσεων που κυκλοφορούν στο εμπόριο.
www.naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου